KDRF + Amanda

Tjo!
Glömde helt bort att skriva igår :S Så sammanfattar allt nu istället ;)

Igår:
Red Dressyr på gården och hon var ganska fin. Red henne på hacket och det funkade super. Höll på mke med volter och skänkelvikning för att få henne lösgjord, men det funkade inte superbra.  Hon var inte avslappnad till 100% , men det funkade helt klart. Kan inte köra ett ordentlig pass på gården för hon är alltid fokuserad på allt annat. Endå nöjd över passet då hon lyssnade på mig.blev ca 30 minuter.

Idag:
Var på KDRF och var stallvärdinna tills jag skulle rida. Red "Ille" idag oxå och han var ganska taggad. Vi arbetade på volterna och skule flytta ut rumpan på den "öppna"delen av volten. Det funkade ganska bra, men hade fullt upp med att försöka slappna av och komma ner i sadeln då vi red utan stigbyglar. Kom faktiskt ner ganska bra ibland :D Nöjd över mig själv (a) Han är jävligt skumpig pga sitt stora steg. Är iaf nöjd.
Var även och tog in Amanda och Ziccan efter och jag och Ziccan kommer verkligen inte överrens just nu. Hon går iväg från mig i hagen och är jätteotrevlig i boxen.. Känns ganska jobbigt, men jag hoppas det går över snart.

Imorgon blir det galoppjobb efter vägen ;)



 - Julia


Kommentarer
Postat av: sonntags, en hästblogg

vad med och svara på dagens fråga http://sonntags.blogg.se/2011/february/dagens-fraga.html#comment

2011-02-18 @ 11:20:44
URL: http://sonntags.blogg.se/
Postat av: Myran

Fin bild och fin häst! =) Vill ni följa ännu en hästblogg? Fina hästar och mycket hoppning ;) Kika gärna in på min blogg då. ^^

2011-02-20 @ 20:18:22
URL: http://trinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0