nina - hemligheten

tänkte säga de nu, ville inte säga de då de inte är min häst, men nu har angelica berättat på bloggen vad de var som var så hemligt. kopierar de hon har skrivit ut!
""Kanske dags att släppa bomben då, hade ju inte tänkt göra det men får väl göra det.

Lördagen den 1 Oktober flyttar jag, Klas och Casper till stan. Casper flyttar in i ett stall i Södra Bergsbyn och jag och Klas mellanlandar hos min mamma i väntan på att vi hittar en egen lägenhet. 

Känns som om det kommer att bli en nystart. Behöver lite miljöombyte och en nystart på livet helt enkelt. 
Anledningen är min farfar, jag står inte ut med honom längre. Man får inte göra något alls utan att han ska vara där och godkänna vad man göra, åker man in och tränar på ridhuset är man dum i huvdet. Åker man någonstans förutom jobbet är man dum i huvudet. Mockar jag inte före 10 på dagen blir jag utkastad. Har jag kompisar i stallet blir jag utkastad. Går inte att ta ett fotsteg snett utan att han ska vara där och mäta och vara arg. Så nu har jag fått nog.

I lördags efter dressyrtävlingen hade Nina med sig kompisar in i stallet och då fick farfar nog och kastade ut mej, men han har inte sagt något mer om det. Plus att jag redan innan det hade hittat en ny stallplats. Väntar bara på att Casper bete ska ta slut och det är inte så mycket kvar. 

Farfars sätt att bestämma är den största orsaken varför jag mår dåligt, finns några andra också, dom drar jag inte upp här. Det har jag börjat lägga bakom mej nu, siktar just nu bara framåt och det känns som om detta kommer att bli bra.

 

Och eftersom jag då flyttar till stan vill inte jag sitta och köra en massa mil fram och tillbaka för att kunna träna så när mitt manege kort går ut i November så kommer jag att byta klubb. Har inte råd dessutom att köra till Ersmark för att träna 1-2 ggr i veckan.

Så nu vet ni. Detta är saningen och bara saningen. Ni behöver inte snacka och förvränga, detta är HELA saningen.""

 

 

samtidigt som jag säger fan då janina snart får häst i kågemarken hade de vart kul att rida med henne, så är jag ändå glad att hästen åker från gården då jag är så förbenat less på gubbfan vi har till granne. säger som angelica, man får inte göra något! typ har man gått över gräsmattan så ska han stirra på en för att se exakt vilka grässtrån man går på typ -.- så känns ändå bra att få lämna de stället. dock känns de taskigt mot pappa... förlåt, men den enda anledningen igentligen till vrf jag åker till han är för att hästen står där... och nu när han står 4 km från stan så kommer jag ju bo i stan i princip hela tiden.. :/ nu har ni iaf fått veta. nu behöver ni inte vara nyfika länge :D iaf inte du sanna ;) ;)

 


Kommentarer
Postat av: Sanna Andersson

Haha, ja vilken tur för mig ! ;)

2011-09-26 @ 09:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0