Den finaste av de finaste

sa ju igår att jag skulle berätta om när jag red Casper :) så här kommer det :]

Jag gick ner till hagen och hämtade upp honom osv, sen när jag borstat och sadlar och allt det där så satt jag upp, eller vart tvingen att sadla om för padden låg konstigt :$ (mitt fel)
så började jag skritta iväg, så vid Janina började jag trava, travade över bron och sen efter den andra kurvan provade jag en vänstergalopp och gjorde ett byte till höger tog några språng och bröt av, sen just då jag bröt av typ kom janina på moppen ;) så vi snackade i 2 sekunder sendrog hon till julia (hon skulle oxå åka vagn) och då jag träffade janina var jag nästan vid julia och amanda ( var utan för huset på stallgården?:$)så när jag kom hade dom just satt fast vagnen typ ;) så dom kom, Julia och Janina satt i sätet på vagnen och Linn satt på golvet :$ så vi skrittade iväg, så kände jag att casper vart lite spänd och lite mer tittig, men fortsatte bara, sen travade jag lite sen när jag saktade av började julia trava så då travade jag oxå, och då var han inte spänd, då var det typ tävling som gällde ;) men det gick jättebra, han lyssnade på sätet hela tiden, jag satt mig lite djupare i sadeln och så, så blev det långsammare trav osv ;) han var jättesnäll (a) (som alltid?:$)  sen när vi kom in i kåge så skrittade vi, och när vi kom till grusvägen igen så kortade jag tygeln i nedförsbacken och travade när den tog slut. Sen travade vi till galoppsträckan, så då var vi tvugna att skritta för det kom en bil. Sen när den kört förbi så tog jag tyglarna igen och travade, asså jag tror aldrig han har varit så lugn osv på galoppsträckan :O han travade på som vanligt ♥
sen vid asfalten därframme när galoppsträckan är slut stod det en timmerlastbil, och casper tyckte den var lite skrämmande men ställde då honom åt vänster och gick frammåt, gick super, sen "pyste" lastbilen (ni vet väl hur som brukar göra? ;)) då vart amanda rädd och så reagerade capser oxå eftersom de är flockdjur :S men det gick bra det oxå, han hoppade mest bara till ;) sen travade vi lite till sen skrittade jag av och vi sa hejdå utanför gården! :D
Kanske lite mycket text? :) men ni som orkar läsa får väl göra de ;)




Jag älskar dig!! världens finste häst!! kärleken till dig är obeskrivlig ♥

-Line

Kommentarer
Postat av: Linnea Enmark

Sv; Tack! Det är på Skellefteå Ridklubb :)

2011-05-26 @ 17:33:36
URL: http://sommarponnyer.blogg.se/
Postat av: mican

svar till line: Det tycker jag verkligen att vi ska! Du kan väl slå en pling snart så styr vi upp något :) kanske glass i bergsbyn?

2011-05-26 @ 18:54:56
URL: http://diamantmoln.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Härlig det låter :D

Snygg bild!

2011-05-26 @ 20:01:48
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0