Good day :D

Tjo!
Lyckades försova mig lite till jouren imorse men hann få med allt som skulle med och äta lite frukost innan Linn och hennes pappa kom för att hämta upp mig. Hjälpte till med att ta på täcken och släppa ut hästarna. Dom som "jag" hade jour med förstod mig verkligen inte då jag sa ni får inte gå in med hästarna in i managen när ni släpper dom. Dom fortsatte gå in i managen och tillslut blev två klämda i dörren.. Blev så jävla sur på dom, då jag sa flera gånger att dom INTE fick gå in i managen för att det kan hända olyckor.
Angelica, Nina, Janina, Amanda och Line kom sedan med Casper och så for jag, Nina och Angelica och hämtade Amanda. Gick endå ganska bra att lasta men Amanda lyckas slita sönder min lädergrimma :S Fast det gör inte så mke. Sen for vi in och hoppade. Amanda var superpigg och taggad till tusen, men fick endå henne att lyssna på mig och inte hålla på att rusa runt i managen. Hon vägrade inte en enda gång och kastade sig inte heller förutom en gång, men då var det mitt fel då jag tvekade då allt kändes så fel och försökte typ styra undan henne från hindret, men om hon inte hoppat undan hade vi farit rätt in i hindret. Haha jag lyckades då ramla av och hästen trampade nästan på mig då jag hamnade framför henne. Och jag ligger och tokskrattar när jag rammlat medan alla står och tittar på mig (a) Haha låg där någon minut innan jag hoppade upp och fortsatte hoppa. Amanda fotade så bilder kommer sen. Även när jag ramlar av kan jag bjuda på ifall ni skulle vilja :D Sista gången jag hoppade det hindret så låg det på 95-100 cm. Har aldrig hoppat så högt och absolut aldrig med Amanda. Jag har bara hoppat henne kanske 80 förut så jag är typ stolt över mig själv =D
Efter de så busade jag och Janina lite i stallet då vi stog och kaxa med varandra. Det resulterade så att jag och Janina föll i en av spiltorna i spånet och sen fällde hon mig och rullade mig i spånet efter det. Haha det har Amanda oxå kort på ;) Haha, sen gick vi iaf upp och käka tårta. Även då satt jag och Janina och kaxade med varandra och tillslut så låg vi på golvet och brottades. Lr det var Janina och Nina som la mig på golvet bara för att jag kaxa så mke (a) Kan säga att jag är typ starkare än henne, fast vet inte rikitgt vem som vann för det gick lite upp och ner vem som hade övertaget. Sen kom Line och la sig i och hjälpte Janina att trycka ner mig.
Inte ok.. Hade iaf askul. Sen for dom hem till Nina och skulle fara ut med skotern, men jag och Line stannade med Angelica för Casper skulle bli undersökt av nån person som hette Anna.
 Jag och Line blev lite uttråkade så vi gick till managen med Amanda och red barbacka. Hoppade även lite grann, men det var inge högt och hoppade inte så många språng heller. Hoppade bara med klossar och någon bom. Gick iaf super och kunde även sitta ner på henne HELA tiden i traven :D Nina tycker att det är svårt att rida lätt på Amanda ibland så det är lite skillnad. Brukar aldrig kunna sitta ner ordentligt på henne. Tror jag har börjat sitta bättre och fårr bättre sits så det är nog det som gör det. Line fick typ damp på slutet och skulle försöka få mig att ramla av Amanda heeela tiden, men hon lyckades inte ;)
När vi skulle hem så gick Amanda rakt på transporten utan Linor lr någonting så vi lastade ur henne igen och hämtade Casper så dom kunde åka tillsammans så vi slapp köra flera gånger. Då tjurade Amanda ihop lite grann och ville inte gå in, men vi övertalade henne sen och hon gick även på då utan linor så vem vet hon kanske börjar lasta sig själv snart :D

Har varit i Kågemarken sen dess och kom hem för typ 2 timmar sen. Har busat med Janina, Nina och Amanda. Line satt vid datorn och spela The sims 3 nere, medan vi andra var uppe. Nina och Felle gick och duschade så då låg jag, Janina och Amanda i Ninas säng och kittlar varandra. Först kittlar jag och Janina Amanda, men sen gav jag och Amanda oss på Janina. Janina blir helt galen och armbågar mig flera gånger och vevar med armarna så hon ger Amanda en rak vänster i ögat :O SÅ dom ber mig springa ner och hämta nått ut frysen och jag kommer upp med en Fiskpinne. Dom börjar bara skratta åt mig och använde typ inte ens för att den fröade av sig lite grann i Amandas ansikte. Det gick iaf bra. Åt middag där och så. Jag och Line satt och "hjälpte" dom med att välja vad dom skulle ha för kläder och lite sånt och det var oxå roligt. Sen när dom får på partyyy så tog jag Janinas dator och satt vid den i typ 2 timmar. Älskar den! Sen åt vi massa godis.

Nu ska jag inte skriva nå mer för då orkar ni aldrig läsa ;)


En crazyyyy Janina ;) ^
 - Julia


Kommentarer
Postat av: Line - Träningsryttare

Julia, jag läste faktiskt allt(a) hihi:)

2011-02-13 @ 09:11:10
URL: http://traningsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0