janina - 2 ridpass

Har inte varit så duktig på att uppdatera, ska egentligen göra skolarbete som måste göras men nina tyckte jag var tvungen att uppdatera så jag gör väl det!
I onsdags så var det backträning, julia har redan berättat hur vi gjorde osv. Hia var jättelugn och fin fram till vi tog en galopp. Tror aldrig han varit så fin i galoppen men jag hade hack på honom vilket gjorde att han blev väldigt tung i handen. Ska prova på bettet sen och se om han blir lika tung. Men i alla fall så var han jättefin. Sko nog börja galoppera i backe lite mer för det känns på honom hur mycket han tar i då!

Sen hade vi ju galoppträningen igår, det gick också bra, eller till en viss del i alla fall. Hade hack då också och samma här så blev han himla tung i handen men han var jättefin när han väl gjorde som jag sa till honom. Han tog en jätte bra högergalopp dessutom så de var jättekul!
Sen har vi ju de negativa också, när han blir det minsta trött börjar han mest bara springa och det inte inte jättelätt att få stopp på honom när man har hack men ska prova på bett här också och se hur de går då!

Vet inte om jag ska rida idag eller om han ska få stå, men kanske blir ett skrittpass på gården barbacka.

Sen sa ju nina att vi skulle ta kort på pollarna igår men det gick ju inte bra alls när hon glömde kameran hemma, men vi gör ett nytt försök i helgen! Kanske tar med fars kamera då så är det säkert att det blir bilder :)

Nu hoppas jag att nina och ni som läser är nöjd, för att nu måste jag jobba med administrationen! :)



lilla adam!! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0