Casper och Amanda

Ställde väckaren på halv 8 imorse så men skulle kunna hinna fika någon macka innan man gick ut å började fixa i stallet ;) Klockan var 5 i 8 när jag å julia gick ut, jag gav Casper mat och julia tog på honom täcket medans han åt :) Sen när han ätit klart fick han hö ute och jag började mocka :P Julia packade en höpåse och gav Casper vatten. Sen började hon sopa stallgången för jag var nästan klar med mockningen :) sen när vi var klara, hade vi packat alla höpåsar, mockat, sopat, gjort mat och släppt ut poan. När vi kom in så gick Julia och sov igen och jag gick och såg på tv ;) Kl var kvart i 9 när vi kom in :D vi var jätte snabba :D

Men igår skulle ju Nina ha tagit Casper egentligen, men hon orkade inte så hon frågade om jag och Julia ville ta honom så vi red honom. Och han vart ju raspad iförrgår så vi var tvugna att ha hacket. Trodde  han skulle vara jätte pigg och så med det, man han var hur lugn och fin som helst :') fast vågade inte ta en galopp med hacket, jag får egentligen inte  rida med hacket, men nu hade vi inget val :]

Och idag så skulle ju jag rida Casper :D eller Julia fick inte rida nått igår så hon fick rida idag istället, och ibörjan gick det jättebra, men sen när vi kom till Janina så sket sig allt. Casper började hoppa och studsa och gå ner i dikerna å typ allt... men Julia bara satt där, han drog hemåt, men sen efter ett tag kunde Julia vända Casper och vi tog oss förbi Janina :D så var han jättefin (a)

Om en stund ska vi till Amanda och rida en jättekort stund, ska prova rida med en ullpad under sadeln och se om den ligger bättre. Hade tänkt att hon skulle få vila egentligen så hon skulle ha mer energi till imorgon då Angelica & Casper, Carro & Flisan och Julia & Amanda ska in på KDRF´s utebana och hoppa, och det ska BARA vara titt hinder :D Så det ska bli intresant, och då ska jag dessutom fota/filma :D så bilder lär ju komma :)

Mer om igår! vi körde ju Amanda igår :) det gick jättebra. Hon lyssade bra men är dock ganska stark, men är fullt förstålig då hon älskar att dra vagn :)

Nu ska jag inte skriva något mer för då orkar inte ni läsa.... men det finns mer att skriva om både dagen och gårdagen :D och det kommer att komma ett till inlägg när vi har varit hos Amanda :)



-Line


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0