Morgon i stallet

Jag hade utsläpp imorse i stallet så fick dra mig dit så jag var där 9 (skulle ha varit där tidigare) Pappa fick sättapå ZIccan och bullen deras täcken och Amanda fick stanna inne medan vi gick ut med dom andra två. Jag gjorde iordning Amanda och allt var inte speciellt matchat idag, men men. Hon fick iaf ha ländtäcke på sig och det tyckte hon var varmt och skönt. For ut och red bara på vägen och försökte hålla mig där det inte blåste så mkt. Från början var hon inge kul, lyssnade inte på mig och hade huvudet högt. Blev tvärarg på henne en gång och lät henne få galoppera av sig i hennes tempo och då blev hon mycket mer sammarbetsvillig. Hon hade formen i skritten och den började även komma där i traven och typ 1 steg i galoppen så vi kommer oss iaf någonstans. Och hon har byggt upp mycket mer muskler sen i sommras oxå. NI kan få se bilder sen på skillnaden, men måste hitta bilder från i sommras först :P


                                                                           - Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0