Hästar lösa-.-

Tjo! Hade ju inte Amanda igår, men var dit och städade lite i våran foderlåda då det behövdes. Sen skulle jag och Alice ta in hästarna på KDRF. Jag kom före Alice så jag och pappa väntade på henne inne i stallet med två av privathästarnas ägare. Sen då jag kommer på att dörren ut e låst så ska jag öppna så Alice får sig in när hon kommer så står Lola utanför dörren. Jag får typ en chock och ser sedan nästan alla andra hästar stå nere vid Privarhagarna och typ 2 st ute på vägen. Precis då kommer Alice så vi skyndar oss att stänga in dom i privathagarna där måna av dom ställt sig och ta in hästarna från vägen.  Alice har då ringt Anna som är påväg. Vi springer mot Ridskolehästarnas hagar och stänger in resten där. Och då kommer Anna så allt llöste sig. Asså varför "sprängde" dom grinden som är gjord i trä igentligen? Blev dom rädda? Elr var det något som lockade utanför? Det kommer jag nog aldrig få svar på. Var iaf och fikade hos mormor efter det då ALexander fyllde 6 år :D Det var gott, men åt inte så mke endå. Var sen hemma och chillade hela kvällen.

idag: Var på ridhuset kvart i 8 imorse för att jag skulle hyra Lola. Hon var glad och trevlig och har aldrig sett hene såhär glad. Hon var bara lite tjurig då jag borstade, men blev nästan helt lugn då jag visslade. Söt! Jag red henne iaf i ca 30 minuter. Övade mke på böjda spår och hade hon skulle ha bjudningen framåt och det gav resultat. Hon kom ner i formen och arbetade och var lugn så jag krävde inget mer av henne så jag lade av direkt nästan. Tog av henne alla grejjer och gick in och hjälpte Linn med Lady. Jag var ridlärare och hon elev. Det gick iaf jättebra fast Linn tyckte att det var jobbigt xD Haha, men rätt ska vara rätt. Ska hjälpa henne mer imorgon med Lady. Var påå stallet en stund och for sedan hem. Fikade och gav mig av mot Amanda. När jag gjort henne klar kom Johanna så hon följde jag och Line ut. Johanna hade med sig Lotus(hennes hund) och Line hade med sig angelica och ninas hund Musse så dom lekte lite grann medan vi red på en äng. Krävde som ingen form av henne idag, utan det var mest bus. Line for lite före jag och Johanna för hon frös så då galopptävlade jag och Johanna lite och Johanna vann. Amanda var iaf glad och taggad till tusen, men lyssnade endå bra så är nöjd över henne.

Imorgon blir det Dressyr och hoppträning på KDRF för Angelica efter att jag hyrt Lola. Line sover även över här ikväll :D


^Lola
                                             - Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0