line - jättekul

igår följde jag som sagt till Casper :D när vi kom dit pratade vi lite och så. När dom andra hästarna gått ut så gick vi och tog in casper. Borstade upp han osv. Sen så började angelica rida. När hon värmt upp så red hon på 4 travbommar som låg på ett böjt spår.
Sen så hoppade hon ett litet kryss oxå, red på en åtta och hoppade lite snett över hindret och så ;)
sen fick jag rida :D
jag red oxå på bommarna och de gick väll sådär. Man får inte glömma hans yttersida i högervarvet så de gick väl kanske inte super men fick till de någon gång någorlunda iaf :D
Och i andrar varvet gick de inte heller super ;)
Så provade rida på rakt spår fast bommarna låg på böjt spår, då gick de ganksa bra. Anståndet mellan bommarna stämde och så.
Sen fick jag travhoppa lite :D de var då iaf jättekul.
ibörjan när jag hoppade så var de inget krut i han men efter någon gång fick jag lite bättre tempo.
Själv tycker jag att de typ gick bättre i högervarv :)
travade sedan av honom och skrittade av honom.
tycker iaf han var jättefin idag.. red ju på hacket, och han drog inte någonting han fortsatte i samma lugna tempo :D
Sen så visade angelica stallet litegrann! Jättefint stall :)
nä, nu måste jag gå och käka frukost!!
typ första gången jag hoppade honom.. (tror de.. de va iaf första gången jag hoppade honom på kdrf)

Kommentarer
Postat av: Julia

Vi hade hopptränat 1 gång ute på KDRF före de där på sommaren ;)

2011-10-12 @ 14:40:58
URL: http://traningsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0