janina - ridhuset

Idag så var vi in till ridhuset med manden och hia, till en början så var hia rätt stressad och nyfiken speciellt på speglarna som sitter i manegen. Men sen började han slappna av och det gick ganska bra tycker jag. Tog tre galopper men vi lyckades bara med en så jag gav mig med galoppen efter det. Sen kom det in en annan häst och då blev han väldigt nyfiken igen men lugnade sig efter en stund. Vi får nog åka in oftare så han vänjer sig vid nya saker. Lastningen då, att lasta på honom när vi skulle åka dit gick jättebra men på hemvägen var det värre, vi tjaffsade, gick upp på rampen men ner lika fort men med en morot så funkade det, alltså så var de mest hans tjurskalle som slog till!!















------
Sen fick nina prova rida också :)





Nu tackar jag för mig och ska äta min pizza med nina till sällskap! Puss o hej! :d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0