line - i don't like trouble!

har varit med julia hela lovet :] vi har typ spelat the sims 3 husdjur mest så har inte gjort så mke ;) och amanda har blivit körd söndag , måndag , tisdag??(kjells dag) , onsdag :$ sen i torsdags så red alexander amanda. Ibörjan red han barbacka och då fick jag sitta bakom för att han inte ska ramla av. Sen ville han hellre rida i sadel så då sadlade vi och han red själv.. eller vi ledde amanda och så men sen på slutet kunde han skritta själv, styra amanda i skritten, göra halt från skritt och driva på från halt till skritt och från skritt till trav. Och han kunde trava utan att någon höll i honom. Han ramlade av 1 gång och då gjorde han illa sig i händerna men ingen annan stans, men han gick och tvättade händerna sen fortsatte han rida. Han var jätteduktig, han är ju trots allt bara 7 år ;)


men idag har jag ju ridit casper. jag började med att arbeta i skritt på en volt sen samma sak i trav. sen i traven så tränade vi på att förstora och förminska volten med hjälp av typ skänkelvikning. han va jätte duktig då!! sen när vi skulle göra volter i galoppen och förminska och förstora volten så blev han tjurig och började ställa sig, men han gav sig efter ett tag!! :D men jag tror de va mitt fel, jag var typ för hård i höger handen så då blev han tjurig ;) men sen sa angelica att jag skulle prova hoppa en linje. kom på de första hindret i trav sen bara rätade upp mig och red mot de andra hindret! de gick jätte bra. Kom på de 2 gånger i trav och sen körde jag de i galopp 1 gång :) en så körde jag en bana som typ påminner om "huset", de tycker iaf jag. Fast denna bana hade isf två skorstenar (de va en kombination ist för en oxer eller räcke ;) så red banan en gång. och de gick faktiskt bra. Har ju nyss börja rida han igen och sist jag hoppade honom var ju typ i vintras nån gång :] men linjen på ena långsidan gick bra, sen så stannade han flera meter före nästa hinder och började ställa sig. Så jag kom igen och då samma sak, sen tredje gången hoppade jag i trav och då gick de bra. Så då fortsatte jag och då tjurade han igen flera meter före men jag kom igen i trav och då hoppade han. Sen kom jag till kombinationen och då gick de ganska fort, men de gick. Så angelica sa åt mig att komma en gång till på den och då gick de bättre. Så sen travade jag av honom och så. Men som sagt var de inga höjder som hoppade idag. Men om jag räknar bort de han tjurade och stegrade så är jag jätte nöjd :) fick han jättebra fram till bettet i voltarbetet och han lyssnade jättebra på slutet :) så är jättenöjd :D
blev kanske ett långt inlägg?? men de får vara!! drar till angelica nu.. kommer hem på söndag (jag och angelica ska till umeå imorgon för hon ska tävla i morgon och på söndag :$)


saknar dig som faaan!!!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0