line - markarbete / skritt-tur barbacka

igår så red jag ju casper :D
de stod markarbete på shemat :p
vi red till och börja med en serie och sen en typ liten bana eller något ;)
här ovan är övningen^
svart är markbommar! - röd är studs! - blå är oxer! - grön är räcke!

så ibörjan red vi på serien. Kom in i trav på travbommen hoppade studsen - ett galoppsprång oxer - två galoppsprång räcke! så började vi! sen så höjde angelica oxern och räcket eftersom! sen red jag "banan" kom först på serien sen höger- lägger en stooor volt kommer på lingen med markbommar - gär en stoor volt avbryter till trav - kommer på serien - vänder höger - gör en stoor volt - kommer på den andra linjen - stoor volt avbryta till trav - komma på serien - sen höger igen! osv osv!
vet inte om ni fattade något av de jag skrev men.. om ni inte gjorde så gjorde ni inte de x]
sen så kom jag på serien några gånger och två av gångerna låg räcket på ca 90 :o
första gången jag hoppade 90!! tror jag :/

men sen sa angelica oxå:
Hoppning under 1 meter är markarbete.. så angelica.. jag vill inte ha hoppning... de räcker med dressyr och markarbete xD

haha skojas men är hopprädd och så.. ;)
vet inte riktig vad mer jag ska skriva så...

idag så hade jag casper för angelica jobbade och skulle inte ha tid :] så hade tänkt fara ut och rida! visst så blev de! inga ändringar om de, men hade inte tänkt bara skritta! men så blev de!
för när jag kommer dit så träffade jag sandra och marre och dom sa att casper hade gult snor och 38.0 grader imorse! sen när jag gick till tavlan så såg jag att de stod.. Så när jag tog in honom sa dom att ta tempen och då hade han 37.7 grader. Men han var ju fortfarande snorig så jag bestämde mig för att fara ut barbacka :D så for ut och skrittade runt Innervik, eller runt norra innervik! ;)
de tog ca 50-60 min och jag skrittade bara så de blev ganska lagom långt :)
när jag väl var ute och red så han var framåt och arbetsvillig och så! så han var ju inte hängig eller något, så de är ju bra iaf :)
Arbetade honom i form litegrann. Men för de mesta fick han gå på lång tygel! men efter grusvägen så arbetade jag honom i skritten hela tiden nästan och då var han SUPERFIN!! jätte sammarbetsvillig och lyssnade på skänkelvikningen oxå :D är super nöjd över han ;)
men nu ska jag gå och baka ;) om jag orkar, ska ha kalas för lucas imorgon eftersom han fyllde tonåring (13år) i torsdags :]
saknad kille!!!^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0