janina - galoppträning

Idag så vaccinerades Amanda så tanken var att bara fara ut o skritta med nina men Hia kändes som en tickande bomb än en gång så efter en bit skrittande så gick vi till travbanan där Amanda fick skritta omkring medans hia fick jobba. Första varvet var han mest taggad, han hade galoppen men det gick ganska fort. Andra varvet så gick de bra tycker jag och sista varvet så var han lite slut så han kämpade verkligen för att hålla galoppen.

Och nu får ni inte tro att jag galopperar utan avbrott i tre varv på en travbana. Så är det inte, utan min och Hias galoppträning går ut på att han ska få skaffa sig lite galoppmuskler i rumpan för som ni kanske har sett på bilder så har han väldigt liten rumpa = knappt nå muskler. Så vi galopperar mest på rakt spår, korta sträckor vilket innebär mera fattningar och jag tycker det har gett honom bättre psyke när det gäller galoppen.
 
Första och andra gången jag galopperade han så var det knappt någon galopp utan mest den hära kända travar traven vilket inte är så roligt. Men nu märker man på honom att han tycker det är roligt att galoppera och jobba. Det gör mig såååååå glad när han är glad :$



Ungefär såå glad ;)

Nu sitter jag förhoppningsvis och ser hockey så som ni förstår så är det här ett tidinställt inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Sanna Andersson

Härligt när det går framåt! :D

2011-11-04 @ 12:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0