tränar på...

skolavslutnings-sångerna ;) lyssnar på dem på spotify och sjunger till :$ är ju med i skolans kör (endast 7:or):$
låtarna är dock hemligen, men har ni spotify så blir dom inte hemliga längre :$
men igår iaf så sa jag ju att jag skulle skriva om gårdagens stallupplevels ;)
Faipen var ju som sagt på bushumör? han var jätte lugn tills han låg efter då började han sparka bakut osv (som alltid :$) fast jag tycker det är kul, ibland iaf ;) så jag höll mig brevid Mirwa och Saga, då gick det bra, men sen red vi in på en stig, fast det var mer som en lite fyrhjuligsväg (?), så vi kunde fortfarande rida brevid varann ;) sen kom vi ut vid järnvägen, så vi började rida hem, sen så red vi inte på en annan stig, fast det var så smal så jag fick rida bakom, Faipen vart typ galen :] och det låg typ "bommar" på stigen och rötter och så, och han började galoppera på den stigen i typ skritt / trav takt gick lite fram och tillbaka, så han började hoppa typ :S hihi han snubblade inte en enda gång då :D han va så duktig :) sen när vi kom ut från den stigen så kom vi ut på en sandväg, och då skenade Mirwa iväg, och jag kunde ofc hålla Faipen men han började galoppera på stället, men jag fick honom lugn och han travade några steg, så jag berömmde och då började han om, så jag lät honom galoppera, jag skrek åt honom: J'A, J'a "kom-igen-då"!! så det gick skit fort (kul typ, iaf på Faipen för då kan jag stanna honom när jag vill :D) så han typ skenade iväg, så jag red tillbaka till stallet, och travade lite där, sen for jag ut iegn i FULL GALOPP!! :D Faipen tyckde det var jätte kul, så galopperade i ca 10 min i sträck ;) fast i slutet så var han jätte slut så då gick det inte så fort, och han fick ju bestämma farten så han får skylla sig själv om han vart trött ;) sen när jag kom till baka igen skrittade jag i ca 5 min sen travade jag av honom sen skrittade jag av honom och så. Sen när jag var klar med honom ställde jag in honom i stallet, och började ta in de andra hästarna :) sen fick alla mat och alla var nöjda och glada :)
Idag så har jag innebandy-fys, så ska fara på de halv 7 ;)
/Line

Kommentarer
Postat av: Maja

Hon som äger henne ska flytta =)

2011-05-30 @ 16:34:26
URL: http://sommarponnyer.blogg.se/
Postat av: amanda

sv; jävligt läskigt! :O

2011-05-31 @ 15:51:58
URL: http://amandasbiilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0