Kiss me!

Red stora marken runt idag med Thiedemantygeln. Hon stretade imot i början, men blev uperfin efter typ lite mer än halva marken runt. Fick henne att jobba i en stadig form i skritt och försökte även få henne gå i en stadig form i traven och det funkade :D Hon gick i en bra form i traven i typ över 1 km och jag har haft stora problem förr med att få henne gå i form i traven överhuvudtaget.  Hon fortsatte vara jättefin så jag blev bara tvungen att ta en galopp. Hon höll formen även där superbra. Hon slog upphuvudet någon gång, men det blir för jobbigt för henne arr hålla formen hela tiden då hon inte har alla muskler för det.
Helt klart en av dom bästa ridturerna med henne! Vi träffade även på en traktor och jag fick henne att stanna och hålla formen från traven och hon slutade aldrig gå ur formen även fast den körde förbi oss. Förr har hon alltid hoppat till och fjantat sig så det är ett STORT steg framåt.

Imorgon så får hon vila för ska förmodligen till KDRF och kolla när Amanda hoppar Costner.



 - Julia 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så jätte mycket för din kommentar! Fortsätt gärna läsa och kom ihåg att vi träningsryttare ÄLSKAR kommentarer!!

2011-02-27 @ 15:33:23
Postat av: amanda

Jag ska ju ta med mig Nina och Kameran, så då kan jag ta med mig digitalkameran om du vill filma lite? :D

2011-02-27 @ 16:45:33
URL: http://amandaenkvist.blogg.se/
Postat av: Jonna (:

Fin blogg! (:

2011-02-27 @ 19:00:07
URL: http://jonnaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0