Hopp Hopp!

Tjo!
När jag skulle rida och möta Line så var Amanda mer lr mindre i luften istället för på marken. Hon hoppade till för precis allt. Behövdes bara att det var liite ljusare på ett ställe så var jätteläskigt. Hon höll på så jättelänge och tvärstannade även och blåste upp sig ganska ofta. Har nästan slutat bry mig om det för hon har börjat göra så mke oftare nu. Tror jag aktiverar henne för lite då jag rider så det får jag bli bättre på.
 När jag träffat Line så travade vi igång hästarna efter vägen och sen red vi hem till Angelica. Där gav jag Nina en present, ett halsband med ett hjärta och en nyckel ;) Hon blev iaf superglad :D Sen började markarbetet/hoppningen. Vi började med att gå över bommar och då lyfte Amanda fötterna så mke som det behövdes, men så fort vi la upp det till cavaletti så slog hon i nästan hela tiden. När vi höjt upp så en av bommarna var ett hinder så rev hon det ganska ofta från början tills jag började driva henne lite mer framåt så hon hittade bjudningen lite bättre. Sen gick det bara bättre och bättre :D Jättenjd iaf och var superavslappnad, ville gå i form så fort jag inte hoppade henne och fortsatte vilja det även när vi red hem så det går framåt. Min lilla pärla ♥
Sen medan jag mockade så stod hon helt stilla i stallgången och halvsov till jag var klar. Sen blev hon jätteglad då hon fick sin kraft och hon fick rulla sig i spånet. Hon har börjat bli väldigt gul, så tror jag ska duscha henne på fredag lr iaf där hon har stora gula fläckar.

Men nu ska jag platta håret tror jag ;]


 - Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0