amanda

funderar på vad jag riktigt ska göra med amanda dom 3 dagarna jag ska ha hand om henne i mars.. funderar på att prova på någonting nytt som gör att hon kanske belastar alla ben.. hon har ju vart halt typ nyss, hon visade ingen hälta idag.. men den kan ju återkomma om hon fortsätter belasta som hon gör.. hon går oftast med huvudet högt upp, så kanske prova värma upp med gummiband och se hur det går och även prova en martingal.. men måste ju få prova för julia och maria(ägaren) också.. det är ju som inte min häst så jag kan som inte bestämma.. men dom du maria skulle läsa det här får du gärna lämna en kommentar om jag får prova det på henne :) jag vill bara försöka få henne att hålla längre då hon är en så gudomlig häst. men tyvärr börjar hon bli lite gammal, och då är det bäst att försöka få henne att gå rätt och belasta rätt. kanske är lite sent ute, men kan hjälpa lite grann iaf..

ni som läst får gärna ge lite tips på vad ni tror kan hjälpa också, vill både för julia och marias skull att amanda ska kunna leva så länge som möjligt!<3 ni har sett på endel bilder hur hon går så har ni tips så berätta gärna! vill hjälpa så mycket jag kan!


hon brukar väldigt ofta gå så och då svankar hon med ryggen och hennes steg blir så stötigt att man kan tro hon är halt... (dock rider jag som en kossa där, så det kan vara en anledning också)


här är en lite finare bild på henne då med julia på ryggen!

-nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0