Ryttartest!

ryttartest I:2
Har tråkigt, så ska försöka lära mig detta program utantill ;)

Men annars, har vari inne ett tag, red ju Casper idag ;) jag tycker det gick bra :)

Jag gick ju ut i stallet, tog fram sadel, bytte till äggbettet å hängde det på sadelstången i stallet så jag slipper hämta det sen. Sen gick jag och hämtade Casper... eller han står ju just utanför dörren i stallet xD så jag borstade och dolade på med honom, sen sadlande och tränsade jag i vanlig ordning och allt (jag satte på benskydden oxå, fast det var före jag sadlade å de ;P) sen gick jag ut och satt upp med hjälp av en blå stol. Sen bar det av i full skritt framåt ;) jag hade bestämt mig för att rida stora marken runt. Men vid en legda så var det bambisar, så då skulle han stå å glo på dom i typ hundra år.. eller jag fick honom att gå framåt ganska snabbt. Sen efter det stannade han inte en enda gång :D sen började jag trava lite efter 90° kurvan och fortsatte trava förbi Janina och sen skrittade jag och prövade göra lite öppna, och det gick jättebra :D sen provad jag samma i fast i trav, det gick bra det oxå :) Sen provade jga öka traven och minska bara för att se att jag hade kontroll och det gick jättebra, så jag fattade en vänstergalopp, galopperade några språng och saktade av, men han dock spaka bakut några gånger ;) sen travade jag en bit sen lkade jag och de sen fattade jag en högergalopp och då gick det mycket bättre, då sparkade han inte bakut. Men när jag var klar med allt detta så var jag snart inne i kåge. Så när jag var inne i kåge så fick han skritta på fritt. sen när jag kom på grusvägen igen så travade jag och gjorde lite öppnor och sånt igen och det gick väl ganska bra nu oxå, fast han böjade bli ganska spänd, eller småstressad, så jag började trava på som vanligt för vi var ju på galoppstreckan nu sen så jag saktade av till skritt och skrittade, och travade och höll på så mellan skritt å trav, det gick ganska bra :P sen efter galoppstreckan så travade jag en bit fritt, försökte få honom lång och låg, lyckade väl inte så jättebra med det funkade ;) sen skrittade jag lite för lekparken och hem :)
När kom hem så borstade jga casper och sånt å pakcade hö å mockade hagen å sånt :P
 
förlåt Angelica, bion vart flyttad till onsdag (imorgon) istället så kan inte följa men vi löser det med pengarna på nått sätt :D


-Line


Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad menar du med "legda" xd

2011-04-19 @ 21:19:26
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin blogg, hade dock uppskattat en ny design som inte gör det så jobbigt att läsa. just nu flyter det mesta ihop och det blir bara rörigt..

2011-04-19 @ 22:26:27
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Hanna

SV: någon lite mer diskret bakrund hade varit att föredra. och försöka hita en bättre färg matchning. själv tycker jag att grönt och rosa skär sig lite för mycket och blir jobbigt att titta på i längden :)

Vad det gäller headern kanske man kan försöka få de utklipta bilderna att ha mer sammanhållning eller liknande så att det inte bara ser ut som om de ät slumpmässigt utsatta :)

Iövrigt tkr jag bloggen är bra :) bara designen jag störde mig lite på :)

2011-04-19 @ 22:40:38
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0