I never lies

Idag var det tänkt att jag skulle på stan men det blev inget... Inger var inte sugen att gå på stan pga allt omkring momme :(
Så jag kommer att hitta på något annat idag ;)

Igår hos Faipen så mockade jag, packade hö och allt, men orkade inte rida, det blåste som sjutton så skulle typ inte orka hålla honom :P haha, men det blir att rida på torsdag? :S Men iaf så Saga var oxå i stallet när jag kom. Och hon sa att hennes häst Mirwa var galen att rida idag, hon hade tydligen bara ridit i 10 min för hon stegrade hela tiden-.- så hon frågade om jag ville prova rida henne! och jag sa ofc Visst :) så hon började sadla och tränsa, sen satt hon upp och skrittade igång, travade igång sen sa hon att jag skullle rida. Så jag började med att känna hur hon var i skritten - lugn och fin, sen traven - lat, fin, kastig med huvudet. Sen provade jag en galopp - Fin, lat, fina galoppsprång och lugn :). Provade i begge varv. Sen travade jag igen och då hade hon slutat kasta med huvet och började söka stöd i handen och försökte gå ner i en form. Så jag frågade om hon ville prova rida igen, så hon satt upp igen och började trava, och Mirwa började kasta med huvet igen, så jag sa till Saga, att hon skulle prova galoppera, men hon sa:- jag vet inte om jag vågar - men hon var ju jätte lugn! svarde jag så hon försökte fatta galopp men kan tydligen inte fatta galopp (hon red lätt och började bara smacka typ... så hon försökte flera gånger men fick henne inte i högergalopp, så jag sa att hon skulle prova byta varv men hon svarade bara - nej, detta är hennes bättre varv. Så hon försökte igen å igen å igen, så sa jag igen: byt varv endå! så hon bytte varv och de gick det nästan direkt :S
Ja och som jag ser det så är Mirwa inte någon bra förstahäst... hon behöver en rutinerad ryttare.
jag å Amanda (A)
-Line

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0