Om Julia

Jag är då en hästälskande tjej som har en nästan egen häst.
Jag är 13 år och har ridit i ca 7år på ridskola, men red hemma före det. jag började på ridskola då jag var ungefär 6 ½ år och fick en sköthäst då jag var 11 tror jag det var. Elr jag red den hästen ibland innan oxå då den var min mosters. Men när jag blev 11år fick jag börja ta hand om henne på riktigt. Jag fick då rida ut ensamm och göra det mesta med henne. Och det har nu utvecklats så att det är jag som tar hand om henne för Maria(min moster) bor på annan ort. Jag har en skötare på Amanda två dagar i veckan då jag inte har tid 7 dagar i veckan. Så jag är typ delägare på henne. Jag sattsar på att försöka börja tävla 2011 och så som det ser ut nu så kommer det att bli så ;)

Hästen heter Amanda elr igentligen Mon Ami, men döptes om någon gång bland dom förra ägarna. Hon är en skimmel på 21år. Hon är tävlad upp till 110cm hos mig och min moster(hon och en annan har tävlat). Och är hoppad minst 120cm under ryttare. Jag håller på att bygga upp ryggmuskler elr ja alla muskler för dom har tynat bort då jag förr inte kunde rida på samma sätt som hon gjorts förr. Men dom byggs sakta men säkert upp igen. Hon är en envis dam som ÄLSKAR att hoppa, men dressyr tycker hon oxå är kul elr ja allt. Hon är inkörd och har tävlat i Maraton och vi kör henne lite grann hemma och det älskar hon :D Hon älskar även när folk tolkar bakom henne då blir hon som tokig. Hon är min bästavän och betyder ALLT för mig!!!




                                                                             - Julia & Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0